mandag 18. november 2013

Et kort er ikke bare et kort!

En stor pasjon for meg har alltid vært å samle på postkort-
ikke av typen turistkort,
men doble kort med herlige illustrasjoner
og som er uten tekst inni (veldig viktig).
Og en tur til utlandet ga meg alltid noen nye, fine til samlinga mi.

Nå for tida er jeg jo så utrolig heldig at jeg har en butikk
med de nydeligeste kort jeg kan tenke meg, 
så jeg trenger ikke reise så langt lenger;)

I Sverige samarbeider Bookbinders Design med flere svenske illustratører,
og jeg begynte å ønske meg så veldig 
en liten kort-kolleksjon fra en norsk illustratør også.
Så gjett om jeg ble glad da jeg fant kortene som Anne-Lise har laget
gjennom konseptet sitt Alfabetika!!


Først falt jeg pladask for illustrasjonene, 
og at kortene trykkes i Norge på miljøvennlig papir.
Og når jeg i tillegg leste litt om Anne-Lise på hjemmesiden hennes
ble jeg helt solgt!

--------

Da niesen min fylte et år, fant jeg ikke noen gave som passet kravene mine: 
Lærerikt, bra design og personlig.
 -Og slik begynte det, jeg laget bokstavene i navnet hennes 
som Alfabetika karakterer -og klarte ikke slutte :) 


Karakterene sniker seg ut av hodet mitt 
og ned på papiret via en firefarget Bic penn. 
Alle sammen er inspirert av den lille hunden min Jakko, 
med den store personligheten, som jeg adopterte da jeg bodde i Los Angeles. 
Dette skjer gjerne på metroen i Paris, 
der jeg bor sammen mannen, Matteo (13mnd) og Jakko 
i en gammel butikk vi har pusset opp til leilighet og studio. 
-Så bearbeider jeg dem på datamaskinen. 
Gjennom meg forteller de morsomme og rare karakterene historiene sine, 
og inviterer til lek og samspill mellom bokstaver, barn og tall.

-----

Da jeg kortene kom var det stor lykke i butikken!


Denne storken er jo bare nydelig!


Og disse romantiske svanene<3


Og det finnes både bursdags-elg,


og party-ugle:):)

Kortene er i formatet 12,5x12,5
og koster kr 35:- inkl konvolutt.


Og så finnes de i 6x6cm doble til og fra-kort til kr 25:-


Så var det den fine boka til Anne-Lise da... 



Jeg tror kanskje jeg må ta inn noen av dem til jul også jeg…

… og jeg vet akkurat hvilken flott liten prins som skal få den<3

Kom til butikken å se alle de flotte kortene 
fra Anne-Lise og Alfabetika du også! 


Hilde:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar