tirsdag 16. april 2013

Gullkorn fra barnemunn

Jeg har to gutter, en på snart åtte og en på fire og et halvt.
Og i hverdagen min får jeg høre mye rart - og helt fantastisk herlig!

For eksempel at hvis jeg ser en mann som går oppover gata,
og har på seg genser med hvite og gråe striper
- med sånn nummer på -
og svarte bukser;
Da er det bare å ringe politiet. 
Det er nemlig en tyv.

Greit å vite!
Og lurt å skrive ned så man husker til senere;)


Heldigvis har jeg verdens beste system for å ta vare på gullkorn som dette:


Perm i A5-format, som jeg har fyllt med plastlommer og ark.
Jeg har hatt 1 perm hver til begge gutta fra de var små.

Etter at vi åpnet Bookbinders Design 
har jeg selvfølgelig laget en TailorMade-preging
 med navn og fødselsdato på hver perm:)

Om det er jeg som heldig å få gullkorn servert, eller det er noe som blir gjenfortalt, 
finner jeg meg alltid en lapp/kvittering/hva som finnes tilgjengelig
der jeg skriver ned historien, sammen med datoen. 
Så snart jeg får mulighet flytter lappen inn i permen.

Det er mange som har en bok til akkurat dette formålet,
men her kjenner jeg meg selv;
Hvis jeg skal skrive i en bok, vil jeg ha god tid så jeg kan skrive fint,
og let´s face it, som mamma til to aktive gutter 
skjer det veldig sjeldent at jeg har så god tid...
Perfekt løsning = perm der jeg kan bytte ut, 
skifte rekkefølge, og gjøre jobben når jeg kjenner for det.

Foreløpig er det mest lapper,


men dette skal finskrives etterhvert:)

Jeg har bestemt meg for å ikke få dårlig samvittighet for det jeg ikke får tid til, 
så dette er den perfekte måten å lagre alle gullkorn på, for meg<3


Allerede koser jeg meg med å ta fram permen og mimre<3

Synes du dette var en god idé?
Permen har vi på Bookbinders Design, 
og de finnes selvfølgelig i alle 16 basisfarger:)
Innhold som linjerte og ulinjerte ark, plastlommer og fotopapir er standard.

Ta turen innom oss i Jomfrugata, 
eller kontakt oss for å få tilsendt: butikk@papirogdesign.no

- Make your life memorable - 

Hilde:) 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar